Po co nam reklama
Reklama jest bardzo szerokim zagadnieniem i interpretowana może być na różne sposoby. Do mnie najbardziej trafia określenie znaczenia reklamy, które w swojej książce zamieścił Urlich Werner, a mianowicie według autora reklama określa komunikację pomiędzy jej twórcami, a odbiorcami.
Ma ona za zadanie przekonać klienta, że kupując produkt lub usługę otrzymujemy coś znacznie ważniejszego np. emocje jak zadowolenie, radość i stan bycia.
Reklamy odwołują się do Naszych zmysłów, przede wszystkim do wzroku i słuchu, by przyciągnąć masowego odbiorcę.
Maszty flagowe jako typ reklamy zewnętrznej
Dzisiaj zajmiemy się zmysłem wzrokowym w przełożeniu na reklamę salonów samochodowych poprzez zakup masztów reklamujących daną markę.
A zatem co skupia wzrok i uwagę potencjalnego klienta? Jak podkreślić w zaletach Nasze towary i usługi, aby odbiorca chciał za nie zapłacić?
Jedną z technik oddziaływania na odbiorcę w celu zwrócenia uwagi jest właśnie wzrok.
Bardzo dobrym nośnikiem reklamy zewnętrznej, nad którym warto się zastanowić będą maszty flagowe.
Coraz więcej prestiżowych firm inwestuje w tego typu promocję swojej marki.
Po pierwsze jest to niedroga metoda w porównaniu z innymi nośnikami reklamowymi. Po drugie prosta w obsłudze i w montażu, a także odporna na niekorzystne warunki atmosferyczne.
Maszty można podzielić na te wykonane z aluminium oraz z włókna szklanego, a konstrukcja ich może się wznosić od 6 do 12 m (standardowa wysokość dostępna „od ręki”)oraz nawet 24 m (maszty na zamówienie)
Do flagi firmowej najbardziej polecane maszty są z tak zwanym windtrackerem lub ramieniem banerowym, gdyż właśnie one pozwolą fladze firmowej być w ciągłej ekspozycji, nawet w bezwietrzne dni. Ważne jest też, aby flaga była proporcjonalna do wysokości masztu i żeby nie była dostępna dla nieuprawnionych osób z poziomu ziemi.
Sposoby zamontowania linki w maszcie flagowym
Prócz standardowych masztów z linką do wciągania flagi wiązaną na knadze, można zastosować maszt na korbę, gdzie zamieszczony jest mechanizm wewnątrz masztu, co zapewnia ochronę przed ewentualną kradzieżą, podobne zastosowanie ma maszt z zamkiem na klucz, gdzie linka schowana jest również wewnątrz masztu.
Maszty firmowe z włókna szklanego odznaczają się lekką konstrukcją, odpornością na zabrudzenia, odpornością na korozję, na promieniowanie UV, dużą wytrzymałością i trwałością (gwarancja obejmuje 10 lat).
Maszty np. z włókna szklanego charakteryzują się też dużą estetyką produktu, tym samym podnosząc prestiż reklamowanego miejsca, a mnogość dostępnych wariantów pozwala na dopasowanie produktu do potrzeb firmy.
Kampania reklamowa powinna być przemyślana i stworzona pod kątem grupy docelowej, tak, aby zwiększyć zainteresowanie, a co za tym idzie nakłonić do większej sprzedaży. Każdy sposób, by zwrócić uwagę klienta bez względu na formę jaką wybierzemy, będzie przybliżał Nas do celu. Docierajmy więc do świadomości konsumenta, poprzez silny bodziec wzrokowy, utożsamiający logo czy hasło reklamowe z polityką firmy, bądźmy widoczni i wpływajmy na postrzeganie Naszych firm przez odpowiedni typ reklamy.